E míves vésési technika jellemzője, hogy az ékszer felületének síkjából a mintázat környezete, alapja van levésve, ezáltal egy ún. mélyrelief képződik. Az alkalmazott motívum a gazdagon burjánzó barokk ornamentális díszítésekhez köthető, innen a kollekció neve is. A vésés sajátossága, hogy kis felületeket lehet kitölteni vele.
Az aprólékos motívummal kitöltött mező egy speciális kerettel lesz igazán teljes. A keret külső és belső vonalból áll, melyek között egy nagyon finom mezsgye képződik mely egy speciális kéziszerszám nyoma által finom gyöngyözést kap. Hasonlóképpen kell elképzelni ezt a szerszámot, mint egy konyhai derelyevágót, csak persze sokkal kisebb.
Egy 1.6 mm (!) átmérőjű kis fogazott hengert tolunk végig ezen a vékony kis mezsgyén, ezáltal egy csipkeszerű keretet kap a vésett felület.
E vésési technika divatja megközelítőleg 100 évre vezethető vissza. Az akkoriban készült, ma már antiknak nevezhető női gyűrűk felületén volt jellemzően használatos. Az is különleges volt e tárgyaknál, hogy nem csak kizárólag a felső felületet, hanem rendhagyóan az ékszerek oldalát is díszítették, ezáltal teremtve meg az ékszerek exluzív megjelenését.
Barokk vésés tervek
A későbbiek folyamán szinte elfeledetté vált szakmánkban ez a díszítő módszer különös tekintettel arra, hogy Magyarországon is beköszöntött az ipari személetmód az ékszerek kialakításában. A kézműves díszítő módszerek ezáltal a háttérbe szorultak.
Amikor egy ilyen régi ékszer, mondjuk beolvasztásra várva a kezünkbe akadt, mindig megcsodáltuk, hogy milyen tüneményes tárgy lehetett fénykorában. A kopások ellenére még most is érzékeltetni tudja velünk annak a különleges, misztikus kézműves technikának a szépségét, melyet most a Barocco ékszercsaládunkon szerencsénk volt újra éleszteni. Ékszerészetünk jegyékszerek készítésére specializálódott, nem véletlen tehát, hogy az ékszercsalád elsősorban karikagyűrűket és eljegyzési gyűrűket tartalmaz.
E tárgykörben tervezői szempontjaink a következők voltak: Alapvetően egy régi, elfeledett technikát kívántunk visszahozni, megmutatni ékszereinken, úgy hogy a tárgyak mégis modern hatást, frissességet mutassanak, elkerülve azt, hogy a darabok egy 100 éves reprodukált ékszer hatását keltsék. Továbbá szempont volt, hogy a vésetek az ékszerek nem szokványos részein is megjelenjenek. Így kapott sok ékszer nemcsak a felső felületén hanem az oldalán, a szélén, a sarkán is díszítővésést, sok helyen aszimmetrikus módon megjelenve.
A díszítő jelleg alapvetően egyszerű, letisztult formákat igényel a tárgyak tekintetében. A karikagyűrűk alapjait kézzel, hagyományos technikákkal állítjuk elő. A legtöbbjüknél a vésetek külön kiemelést kapnak azáltal, hogy különböző színű aranyötvözetekből összeállított testekre kerülnek. Az egyik szín teljes szélességében végig fut a vésés alatt, míg a másik szín mellette fényesre polírozott felületet kap. Ezáltal nemcsak a struktúrák kontrasztja, hanem a különböző szín is kiemeli az 50-es nagyítású mikroszkóp alatt elkészített ódon un. repasszé vésést. A megvésett felületek gyémántokkal kombinálva kialakított vonalvezetése, és a színek kombinálása teszi a tárgyakat maivá, és nem utolsó sorban keresetté. A szoliter női gyűrűk esetében olyan tárgyakon használjuk e díszítő módot amelyek alkalmas és dekorálható felületet biztosítanak, illetve a tárgy stílusa összhangba tud lépni a vésés stílusával. Ezáltal jutunk sikkes, izgalmas módon kidíszített modern tárgyakhoz.
Büszkék vagyunk arra, hogy egy ilyen szépséges régi díszítő technikát a feledés homályából vissza tudtunk hozni, méltatlan mellőzését el tudtuk oszlatni. Az aktuális piaci igényeknek megfelelő modern tárgyainkon szerepeltetve újra élővé tudtuk tenni, és lehetőségünk adatik általa népszerű, keresett kézműves portékákat előállítani mind a saját, mind megrendelőink nagy örömére.